اسمم کو
اسمم کو
اسمم کو
بزرگزاه رسالت خیابان شهید کرد کوچه موسایی شرقی پلاک ۱۵ واحد ۱۰
+98 938 878 4321
۷۵,۰۰۰ - ۱۰۰,۰۰۰ تومان
اسمم کو لوگوی اسمم کو

هفت روش که خواندن قصه شب را هیجان انگیزتر می کند

کتابخوانی شبانه از دوست داشتنی ترین فعالیتها در زندگی کوچولوهای شماست. زمانی که پدر و مادر درباره قهرمان قصه داستانسرایی می کنند و چه چیز از این بهتر که قهرمان قصه کودک دلبند شما باشد؟
هفت روش که خواندن قصه شب را هیجان انگیزتر می کند

کودکان خواندن قصه های تکراری را دوست دارند و با هربار خواندن کتاب بخشی از قوه تخیل خود را به کار میگیرند و اعتماد به نفس خود را تقویت می کنند اما ممکن است این برای پدر و مادری که خسته از فعالیت روزانه است "کمی" بله تاکید می کنم فقط کمی کسل کننده باشد. در اینجا هفت روش که قصه خوانی شبانه را برای هردوی شما هیجان انگیزتر میکند را معرفی میکنیم. میتوانید هر شب یکی از این روش ها را به کار ببرید یا با خلاقیت خود آنها را با هم ترکیب کنید.

۱. از قصد اشتباه بگویید

اگر بارها و بارها یک کتاب را خوانده باشید احتمالا کوچولوی شما کل قصه را از بر است٬ آفرین بهش! ولی دفعه بعد که کتاب را می خوانید از قصد بعضی قسمت ها را اشتباه بگویید مثلا اسم کاراکترها یا اتفاقاتی که برای آنها می افتد را جور دیگری تعریف کنید. ببینید که کودکتان چطور شما را اصلاح می کند. این روش واقعا آنها را وادار به تفکر می کند و گاهی ممکن است از دست اشتباهات شما کلی بخندند!

۲. سر و صدا راه بندازید

بامب٬ شترق٬ جیغ و دست و هوررااا! قصه را از صفحات کتاب خارج کنید و به دنیای واقعی بیاورید. با اصوات هیجان انگیز دنیایی شگفت انگیز برای کودکتان خلق کنید. حتی میتوانید یک عروسک خیالی خیمه شب بازی در دستتان بگیرید و با آن صحبت کنید یا یک بطری شیشه ای را تا نیمه پر از آب کنید و زمانهایی لازم است صدای واقعی آب و امواج را ایجاد کنید. این صداها باعث می شود که کوچولوی شما احساس کند که واقعا درون قصه است.  مطمئن باشید که هر دوی شما از این دنیای شاد لذت خواهید برد.

۳. جایزه اسکار بهترین تقلید صدا را به خود اختصاص دهید

برای کاراکترهای قصه صداگزاری کنید. این کار شنیدن داستان را بیش از پیش برای کودکتان جذاب می کند. پس دفعه بعد که به خرس قهوه ای بزرگ قصه رسیدید "غررررش" بلند او را فراموش نکنید!

۴. لباس مبدل بپوشید

البته که پوشیدن لباس خواب زمان قصه گویی شبانه بهترین انتخاب است اما اگر کوچولوی شما عاشق کتاب داستان شنل قرمزی است انداختن یک پارچه قرمز بر پشتتان هنگام تعریف کردن قصه ضرری ندارد. امتحان کنید!

۵. به دنبال جزئیات در نقاشی های کتاب باشید

به نقاشی های کتاب دقت کنید. غیر از شخصیت اصلی قصه چه میبینید؟ دفعه بعد که برای کودکتان قصه می گویید قبل از رفتن به صفحه بعد جزئیات نقاشی های کتاب را به او نشان بدهید. جزئیاتی که شاید هیچ ربطی به داستان اصلی نداشته باشند. از او بپرسید که درباره آنها چه فکر می کند و به نظر او آنها برای چه آنجا هستند؟ این کار قوه تخیل کودک شما را فعال می کند و دامنه لغات او را افزایش می دهد.

۶. عروسک ها٬ خرس ها و اسباب بازی ها را هم دعوت کنید

هیچ چیز مانند تعداد زیادی تماشاچی در زمان قصه گویی هیجان آن را بالا نمیبرد! دفعه بعد که برای کودکتان قصه می گویید عروسک ها و اسباب بازی های او را هم دعوت کنید و چه بهتر اگر بتوانید از آنها زمان تعریف کردن قصه استفاده کنید!

۷. کودکتان را به "داخل" قصه ببرید

تصور کنید که کودکتان اسم خودش را داخل یک کتاب داستان ببیند٬ کتابی که قهرمان داستان آن خودش است. فکر می کنید چه احساسی به او دست می دهد؟

ما کتاب "اسمم کو" را برای ایجاد همین حس زیبا تدوین کرده ایم. با سفارش آن کودک دلبندتان را با این تجربه شگفت انگیز آشنا کنید.

یک هدیه‌ی هیجان‌انگیز

کتاب اختصاصی نام کودک دلبند شما
کتابم را بساز