اسمم کو
اسمم کو
اسمم کو
بزرگزاه رسالت خیابان شهید کرد کوچه موسایی شرقی پلاک ۱۵ واحد ۱۰
+98 938 878 4321
۷۵,۰۰۰ - ۱۰۰,۰۰۰ تومان
اسمم کو لوگوی اسمم کو

۹ نکته اخلاقی شگفت انگیز که کودک شما در کتاب "اسمم کو؟" یاد میگیرد

ایده ی داشتن کتاب اختصاصی به تنهایی برای کودکان جالب است اما تنها فایده این کتاب سرگرم کردن کودک دلبند شما نیست!
۹ نکته اخلاقی شگفت انگیز که کودک شما در کتاب "اسمم کو؟" یاد میگیرد

ایده ی داشتن کتاب اختصاصی به تنهایی برای کودکان جالب است اما تنها فایده این کتاب سرگرم کردن کودک دلبند شما نیست! هرکدام از موجودات این کتاب هنگام روایت داستان، نکته ای اخلاقی هم به کودک شما می آموزند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

۱. از داشته هایت بهترین استفاده را ببر

فک دریایی قصه ما از بچگی آرزو داشت که آهنگساز بشه، اما مشکلش اینجا بود که به جای دست دوتا باله داشت ... بدون هیچ انگشتی! مگه بدون انگشت هم میشه ساز زد؟ اینجاست که قهرمان داستان ما به کمکش میاد و بهش پیشنهاد میده که سازهای ضربی مثل طبل و تمپو رو امتحان کنه و فک کلی از این پیشنهاد استقبال میکنه و به آرزوی دیرینه اش میرسه! این داستان به کودک شما یاد میده که با اینکه بعضی وقتها کارهایی که دوست داره انجام بده به نظر غیر ممکن میاد، ولی بعضی وقتها نقطه ضعف آدم میتونه بزرگترین نقطه قوتش بشه. فقط کافیه که راه های دیگه رو امتحان کنه.

۲. شجاع باش

تمساح قصه ما بدجور دندونش درد میکنه، انگار که چیزی لای دندونش گیر کرده! تمساح از قهرمان داستان ما میخواد که نگاهی توی دهنش بندازه تا شاید بتونه کمکش کنه. اولش قهرمان کوچک ما یک کم نگرانه و میترسه که سرش رو داخل دهان تمساح ببره که البته حق هم داره! ولی بعد می فهمه که این تمساح یک تمساح معمولی نیست و گیاهخواره! پس کمکش میکنه و شاخه درختی که لای دندونش گیر گرده رو درمیاره. دفعه بعد که کوچولوی شما از انجام دادن کاری میترسه فقط کافیه که یادش بندازین چطور با شهامت دستانش رو توی دهن تمساح برده و نجاتش داده!

۳. به جای عیب ها، خوبی ها رو ببین

خیلی از آدمها فکر می کنند که عنکبوت ها موجودات ترسناکی هستند. شاید به خاطر اینکه اونها ۸ تا پا دارن که به نظر بقیه چندش آورن! در این کتاب کوچولوی شما تصمیم میگیره که جور دیگه ای به این حشره ی تنها نگاه کنه و دوستش بشه … همین باعث میشه که به اون دوتا کلی خوش بگذره و ساعات خیلی خوبی با هم داشته باشن! این به کودک شما یاد میده که اگه به جای عیب ها خوبی ها رو در اطرافیانش جستجو کنه خودش هم خوشحال تر خواهد بود.

۴. چیزی که تو نمیخوای ممکنه آرزوی یکی دیگه باشه

روباه این داستان عاشق محیط زیسته و وقتی که داره سطل آشغال رو زیر و رو میکنه به فکر خرابکاری نیست! اون وسایلی که به نظرش هنوز قابل استفاده هستند رو جدا می کنه، اونها رو تمیز میکنه و دوباره ازشون استفاده می کنه یا به کسانی که به اون وسایل نیاز دارن هدیه میده. با این کار هم صرفه جویی کرده و هم به محیط زیست کمک میکنه. هیچ اشکالی نداره اگه چیزی رو نیاز نداری به دیگران ببخشی.

۵. متفاوت بودن زیباست

یونیکورن داستان ما از اینکه شبیه بقیه بچه ها تو مدرسه نیست خیلی ناراحته! بعضی از بچه ها شاخ روی بینی اش رو مسخره می کنن و اون دیگه حتی دوست نداره که به مدرسه بره. قهرمان داستان ما بهش یادآوری میکنه که یونیکورن ها در دنیا خیلی کمیاب هستن و اون باید به تفاوت هاش افتخار کنه. هر کدام از ما انسانها با هم متفاوتیم و همین تفاوت ها ما رو خاص و زیبا می کنه پس مهم نیست که بقیه چی میگن.

۶. از روی ظاهر پیشداوری نکن

شاید شنیدن اسم غول هم به نظر ترسناک باشه چه برسه به دیدنش! اما وقتی کوچولوی داستان ما با غول صحبت می کنه میبینه که اون خیلی هم مهربونه. در واقع خیلی خیلی مهربون! قهرمان داستان ما تصمیم میگیره که از این به بعد فقط با دیدن ظاهر قضاوت نکنه و درگیر پیش داوری نشه.

۷. خود واقعیت را بشناس

وقتی شما برای اولین بار با جوجه تیغی این کتاب آشنا میشید میبینید که اون هیچ شباهتی به جوجه تیغی نداره! روی بدن اون پر شده از برگ و پر و نخ های رنگی به طوری که حتی خودش هم دیگه نمیدونه که چه موجودیه. وقتی کوچولوی مهربون شما بهش کمک میکنه که از دست آت و آشغالهایی که روی بدنش چسبیده خلاص بشه تازه میفهمه که چه موجود زیبا و نازی زیر اون آشغالها بوده! این به کوچولوی شما یاد میده که اگر چه مواقعی در زندگی پیش میاد که شاید بقیه نتونن شایستگی هاش رو ببینن ولی اون همیشه باید بدونه که چه چیزی اون رو از بقیه متمایز کرده و خود واقعیش چه توانایی هایی داره.

۸. مثبت اندیش باش

بعضی وقت ها دنیا بر وفق مراد ما نیست و زندگی به نظر ما سخت و کسالت بار میاد. مثل آدم آهنی داستان ما که امیدش رو به زندگی از دست داده. اینجاست که قهرمان داستان ما با چند جمله ی امیدوار کننده و چند قطره روغن معجزه میکنه!

۹. هرکس تو زندگی به یک دوست خوب نیاز داره

در زندگی همگی ما زمان هایی هست که انگار همه چیز به هم گره خورده و مشکلات به نظر حل نشدنی میان. مثل اختاپوس قصه ما که در شمردن دچار مشکل شده و حالا همه دست و پاهاش به هم گره خوردن! اما با کمک کودک باهوش شما مشکل اختاپوس حل میشه و میتونه دوباره آزادانه تو دریا شنا کنه. این داستان به کودک شما یاد میده که مشکلات با کمک و همفکری یک دوست خوب خیلی راحت تر حل میشه.

 

پست های مرتبط

پدر و مادرها

فواید تقویت قوه تخیل کودک با کتاب خوانی

هیچ دنیایی شگفت انگیزتر از دنیای تخیلات کودکان نیست. این تخیلات حد و حدود ندارند، مرز نمی شناسند و تاثیر به سزایی در رشد شخصیت…

یک هدیه‌ی هیجان‌انگیز

کتاب اختصاصی نام کودک دلبند شما
کتابم را بساز