اسمم کو
اسمم کو
اسمم کو
بزرگزاه رسالت خیابان شهید کرد کوچه موسایی شرقی پلاک ۱۵ واحد ۱۰
+98 938 878 4321
۷۵,۰۰۰ - ۱۰۰,۰۰۰ تومان
اسمم کو لوگوی اسمم کو

فواید تقویت قوه تخیل کودک با کتاب خوانی

هیچ دنیایی شگفت انگیزتر از دنیای تخیلات کودکان نیست. این تخیلات حد و حدود ندارند، مرز نمی شناسند و تاثیر به سزایی در رشد شخصیت و خلاقیت کودکان دارند. سوال اینجاست که چگونه می توان قوه تخیل کودک را تقویت کرد؟
فواید تقویت قوه تخیل کودک با کتاب خوانی

چگونه قوه تخیل کودک را با کتابخوانی افزایش دهیم؟

بنابر تحقیقاتی که در دانشگاه مینه سوتای آمریکا صورت گرفته، کودکان دو سوم از اوقات بیداری خود را در حال بازی های تخیلی میگذرانند. این بازی ها به کودکان کمک می کنند تا خلاقیت خود را گسترش دهند و مهارت حل مسئله را با ایجاد مسیرهای تخیلی در مغز خود تقویت کنند.

متاسفانه در دنیای امروز دسترسی وسیع به برنامه های تلویزیونی، کارتون ها و برنامه های اینترنتی باعث شده جلوی رشد فانتزی در کودکان گرفته شود زیرا که این ابزارها تخیل آماده را به خورد کودک میدهد و به مغز اجازه تصویر سازی نمی دهند. در عوض خواندن کتاب علاوه بر فواید بی شمار دیگری که دارد تاثیر بسیار مثبتی در روند رشد خلاقیت کودک دارد.

خواندن کتاب برای کودکان و تشویق آنها به کتابخوانی باعث می شود که قوه تخیل به طرز شگفت انگیزی فعال شود. والدین با ارائه کتاب هایی که حس کنجکاوی، فانتزی و اکتشاف کودکان را تحریک می کنند، می توانند بازی های تخیلی را در کودکان خود حمایت و تشویق کنند. برای کودکان در سنین پیش دبستانی و اوایل دوره دبستان انتخاب کتاب هایی با تصاویر گرافیکی مشخص با رنگهای جذاب کمک می کند که دامنه واژگان و قوه تخیل کودک به طرز قابل توجهی تقویت شود. به عنوان مثال اگر برای آنها داستانی درباره "کرگدن" تعریف کنید در حالیکه او هیچ تصویری از شکل کرگدن در ذهن خود نداشته باشد بعید است که مغز او هنگام بازی تخیلی بتواند کرگدن را شبیه سازی کند ولی هنگامی که داده جدیدی از یک کتاب جذاب همراه با تصاویر به مغز کودک ارائه می شود، در واقع به آنها یک راهکار تازه و هیجان انگیز برای کمک به ساخت مسیرهای تخیلی ارائه میشود. به عنوان مثال او می توانند در ذهن خود از یک جنگل سرسبز سوار بر یک کرگدن عبور کنند!

فایده دیگری که تقویت بازی های تخیلی از طریق خواندن کتاب دارد افزایش اعتماد به نفس کودک است. همانطور که می دانید کودکان کنترل خیلی کمی بر زندگی خود دارند. تصور کودک از خود به عنوان قهرمانی که به دیگران کمک می کند به هر کودکی قدرت می بخشد و مهارت های اجتماعی اش را افزایش می دهد. کودک به توانایی هایش افتخار می کند و استعدادهایش بهتر شکوفا می شوند.

کتاب اختصاصی "اسمم کو؟" با شعرهای کودکانه و تصاویر جذاب همزمان روی رشد قوه تخیل و اعتماد به نفس کودکان تاثیر می گذارد. در این کتاب قهرمان قصه کودک شماست و کتاب بر اساس اسم کودک شما نوشته و چاپ می شود. تحقیقات نشان داده زمانیکه برای کودکان داستان هایی تعریف می کنیم که قهرمان داستان خودشان هستند درواقع اعتماد به نفس آنها را تقویت کرده ایم و این پیام را به آنها می رسانیم که آنها می توانند بر مشکلات غلبه کنند.

کتاب "اسمم کو؟" به کودک شما نشان می دهد که شگفت انگیزترین داستانی که تا به حال خوانده است درباره خود اوست! و این وظیفه همه ماست که به کودکان سرزمین مان این باور را بدهیم که دنیای خیال و تفکرات آنها ارزشمند است و هر رویایی که آنها در سر دارند روزی می تواند به حقیقت بپیوندد …

پست های مرتبط

پدر و مادرها

۹ نکته اخلاقی شگفت انگیز که کودک شما در کتاب "اسمم کو؟" یاد میگیرد

ایده ی داشتن کتاب اختصاصی به تنهایی برای کودکان جالب است اما تنها فایده این کتاب سرگرم کردن کودک دلبند شما نیست!

یک هدیه‌ی هیجان‌انگیز

کتاب اختصاصی نام کودک دلبند شما
کتابم را بساز